Verschedijk Blijham
info@baansport-blijham.nl

Autospeedway

Autospeedway is relatief onbekend in Nederland en Europa. Toch is het voor het publiek een zeer aantrekkelijke autosport.

Op de overzichtelijke sintel moeten de geprepareerde wedstrijdwagens zich binnen een bepaald aantal ronden vanuit het drukke startveld een weg naar voren banen. Dat staat garant voor spektakel want ‘blikcontact’ wordt niet geschuwd en uitwijken is nauwelijks mogelijk want de vangrails grenzen gevaarlijk dicht aan de baan.

Autospeedway begint waar vele autosporten eindigen, namelijk het entertainen van het publiek. Razendsnelle deur- aan deur races met tot de verbeelding sprekende bolides, geen wachttijden tussen de manches, gratis toegang tot het rennerskwartier, een gezellige sfeer en natuurlijk het nodige spektakel.

Dit zijn de ingrediënten die garant staan voor een indrukwekkend dagje uit voor het hele gezin. De Stichting Baansport Blijham organiseert jaarlijks een speedway evenement van allure.

Klik hier om het Algemeen Reglement vanaf 2018 te bekijken.